EXPRESVERZENDING!
GELD TERUG GARANTIE
TOEGEWIJDE KLANTENONDERSTEUNING

Productgarantie

 

Wat is de duur van de garantie?

Voor alle Rodars e-Bike modellen, sinds productiejaar 2017, ons 10-jarig jubileumjaar:

5 jaar garantie op frames (carbon en aluminium).

2 jaar garantie op elektrische en mechanische onderdelen.

Bij nieuwe producten zijn wij tegenover de consument aansprakelijk volgens de wettelijke bepalingen. Dit betekent ook dat wij, in het geval dat een Klant een claim indient met betrekking tot een defect, het recht hebben om het defect door een erkende BIKELEC-dealer te laten beoordelen. Als zodanig kunnen wij weigeren om een dienst te verlenen als u ons niet toestaat om een dergelijke beoordeling uit te voeren. In het kader van de latere prestaties behouden wij ons het recht voor om te beslissen om het defect te repareren of om een vervanging te leveren.

Alle verschillende types RODARS modellen zijn vervaardigd uit hoogwaardige materialen en worden door professionals stuk voor stuk geassembleerd volgens de door elke klant gekozen configuratie. Alle RODARS frames worden zorgvuldig met de hand vervaardigd en ondergaan een grondige kwaliteitscontrole tijdens de bouw en vóór de levering.

Na aankoop verleent BIKELEC een vrijwillige fabrieksgarantie voor het verhelpen van materiaal- en fabricagefouten overeenkomstig de volgende bepalingen.

De volgende bepalingen die de vereisten en de omvang van onze garantie beschrijven, laten de garantieverplichtingen van de verkoper die voortvloeien uit de koopovereenkomst met de eindklant onverlet.

Deze garantie is geldig in de Europese Unie, de landen die partij zijn bij de Overeenkomst betreffende de Europese Economische Ruimte en Zwitserland.

De garantieverstrekker is:

RODARS BIKELEC SL

Avd San Ignacio de Loyola 179, 24010

León - Spanje

 

Wat is de procedure in geval van garantie?

Rodars Modellen

Om een garantieclaim in te dienen, is het noodzakelijk de factuur met de aankoopdatum en het identificatienummer van het frame te overleggen. Als u uw fiets via een dealer hebt gekocht, zullen zij u de nodige hulp bieden.

Claims worden afgehandeld via de erkende dealer waar u uw fiets heeft gekocht, of rechtstreeks bij de fabriek als er geen dealer is.

In het geval van online gekochte fietsen kunt u, indien een kleine ingreep nodig is om transportkosten en vertragingen te voorkomen, naar een werkplaats gaan die u vertrouwt of bij u in de buurt en wij nemen de kosten voor onze rekening. In de zeldzame gevallen van problemen die groter zijn dan, halen wij de fiets op, repareren hem of vervangen hem en sturen hem naar u terug.

Bij garantieclaims worden defecte frames gerepareerd of vervangen door een overeenkomstig model. Vervangen onderdelen worden eigendom van BIKELEC. Bikelec garandeert niet dat alle geïnstalleerde onderdelen compatibel zijn met vervangende frames.

Garantieclaims verlengen de garantieperiode niet en starten geen nieuwe garantieperiode. De garantieperiode voor geïnstalleerde vervangingsonderdelen eindigt aan het einde van de garantieperiode voor de hele fiets.

In geen geval dekt deze garantie de kosten van transport of verzending van het product naar de plaats van onderhoud. Deze kosten zijn voor rekening van de garantiehouder.

Andere merken

Voor fietsen van andere fabrikanten gelden de garantievoorwaarden van de betreffende fabrikant. Bikelec zal waar nodig bemiddelen in de betreffende procedures.

Voor meer informatie verwijzen wij u naar de volgende links, afhankelijk van het merk:

 

Als de garantie is verlopen, hoe los ik dan mijn probleem op?

De procedure voor een model buiten garantie is in ieder geval hetzelfde, wij zullen uw model nooit verwaarlozen en u beschikt altijd over de nodige onderdelen en reserveonderdelen voor de reparatie van uw fiets en over een gespecialiseerde werkplaats.

 

Informatie over de producten

De foto's, prijzen of beschrijvingen van de Producten op de Bikelec website zijn niet contractueel en kunnen kleine fouten of drukfouten bevatten. Wij stellen alles in het werk om ervoor te zorgen dat de informatie met betrekking tot de gepresenteerde producten zo nauwkeurig mogelijk is en dat deze te allen tijde up-to-date is. Wij kunnen echter niet garanderen dat er geen onbedoelde of onopzettelijke fouten in de beschrijving en/of prijs en/of foto's van de Producten zitten, noch kunnen wij garanderen dat de Producten permanent beschikbaar zijn wanneer u een bestelling tot aankoop wilt plaatsen.

Het materiaal op onze website mag niet worden beschouwd als een definitieve verklaring of voorstelling van de Producten. Alle afbeeldingen, illustraties en beschrijvingen van de Producten worden uitsluitend ter informatie gepubliceerd. U dient contact met ons op te nemen indien u aanvullende informatie wenst over de artikelen/producten.

Rodars Bikelec SL behoudt zich het recht voor om op elk moment en zonder voorafgaande kennisgeving de informatie van elk Product op onze Bikelec website te wijzigen, met inbegrip van informatie over prijzen, beschrijvingen, foto's en beschikbaarheid van de Producten.