EXPRESVERZENDING!
GELD TERUG GARANTIE
TOEGEWIJDE KLANTENONDERSTEUNING

Retourzendingen

 

Hoe kan ik een product terugsturen?

Om een product te retourneren, moet u contact opnemen met de klantenservice en het retourformulier invullen. U hebt 14 dagen vanaf de ontvangst van het product om de aankoop te annuleren.

 

Hoe lang kan ik een product terugsturen?

Als consument heeft u het volgende herroepingsrecht:

U hebt het recht om uw aankoop binnen veertien dagen zonder opgave van redenen terug sturen, het product moet nieuw en ongebruikt zijn. De herroepingstermijn duurt veertien dagen vanaf de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de definitieve goederen in ontvangst heeft genomen.

Om uw herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bv. een brief per post of een e-mail) op de hoogte brengen van uw beslissing de aankoop terug geven.

Om aan de herroepingstermijn te voldoen, moet u de kennisgeving van uw wens om van het herroepingsrecht gebruik te maken vóór het verstrijken van de herroepingstermijn verzenden.

 

Wat zijn de gevolgen van herroeping?

Als u deze overeenkomst annuleert, betalen wij u alle betalingen terug die wij van u hebben ontvangen, inclusief de kosten van levering aan uw huisadres, als uw product op het moment van aankoop niet in aanmerking kwam voor gratis levering.

Onverwijld en binnen veertien dagen na de dag waarop wij bericht ontvangen van uw wens om dit contract te annuleren. Voor de terugbetaling van alle betalingen zullen wij hetzelfde betaalmiddel gebruiken dat u voor de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij uitdrukkelijk een ander middel met u is overeengekomen; in geen geval zullen u extra kosten voor deze terugbetaling in rekening worden gebracht.

De volledige terugbetaling wordt ingehouden totdat wij de goederen hebben teruggekregen en de staat van de goederen is gecontroleerd, die dezelfde moet zijn als op het moment van levering (zonder gebruik).

Het artikel moet ongebruikt, in de originele verpakking en in perfecte staat worden geruild of geretourneerd, met de accessoires en promotionele geschenken die bij de verkoop horen.

De factuur, de verzendopdracht of het omruilticket moeten worden voorgelegd.

Na ontvangst van het Product kunnen onze erkende technici controleren of er geen gebreken of schade zijn die aan de consument zijn toe te schrijven.

Indien de klant hulp nodig heeft om het product te demonteren of voor de eventuele installatie van het artikel en een beroep doet op een winkel of werkplaats, zal Bikelec in geen geval verantwoordelijk zijn voor eventuele schade of aantasting die hieruit kan voortvloeien.

 

Wat is de procedure voor het retourneren van een product?

De te retourneren producten moeten uiterlijk zeven dagen na de dag waarop u ons in kennis heeft gesteld van uw voornemen tot annulering, worden verzonden met verzekerd vervoer om kosten in verband met eventuele transportschade te voorkomen.

De kosten voor het terugzenden van de goederen zijn voor rekening van de klant. Indien u dit wenst kunnen wij het ophalen van de producten aanvragen, waarbij de verzendkosten in mindering worden gebracht op het terug te betalen bedrag.

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen als gevolg van een behandeling die verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de functie van de goederen vast te stellen.