Spitzing Evolution World Cup R Pedelec (candy blue/carbon)

Spitzing Evolution World Cup

EXPRESVERZENDING!
GELD TERUG GARANTIE
TOEGEWIJDE KLANTENONDERSTEUNING
m1-sporttechnik logo

Spitzing Evolution World Cup

€ 16.499,00
Beschikbaarheid:
Niet op voorraad

Specificaties

Elektrisch systeem

Motor TQ HPR 120S, 920 W
Motor Type Central
Maximaal ondersteuning No Limit
Accu M1, 48V, 880 Wh or 1.050 Wh, 14S6P
Batterij capaciteit 880 Wh // 1.050 Wh
Batterij voltage 48V
Display Sigma - Sigma EOX App

Frame

Frame maten M (45cm),L (50cm)
Kader M1 High Modulus Carbon Fibre, SPITZING EVOLUTION
Frame Materiaal Full Carbon Fiber Frame - Aluminium Motor Cover

Schokken

Vork X-Fusion Shox Trace 36 - 160 mm
Achtervering FOX Float DPX2, 160mm

Versnellingen

Versnellingen 11 Speed
Derailleur Shimano XTR ShadowPlus, 11-speed
Shift Lever Shimano XTR RapidFire, 11-speed
Crankstel FSA CK745/IS, anodisiert // FSA MegaTooth, 48T
Cassette Shimano XTR ShadowPlus 11-speed, 11-40

Remmen

Remmen Magura MT7
Remschijven Storm HC 203mm / 203mm

Wielen

Wheels 27,5''
Velgen Bike Ahead Composites, 27,5“
Banden Schwalbe SuperMotoX 27,5 x 2,4“
Voorwielnaaf Bike Ahead Composites, Biturbo, 110/15
Achter hub Bike Ahead Composites, Biturbo, 148/12

Stuur en zadel

Stuurpen FSA SLK Carbon, 90 mm
Stuur FSA SLK Carbon, 31,8 mm, 780 mm
Headset FSA HS 42/48 ACB
Zadelpen FSA SLK Carbon, 31,6 x 400 mm

M1 Sporttechnik SPITZING WorldCup

Beschrijving Wereldbeker Elektrische MTB:

De MTB-modellen van de M1-serie, ontworpen door de ontwerpers van Sporttechnik, behoren zonder twijfel tot de Koninklijke familie van elektrische MTB's met hoge prestaties die momenteel op de wereldmarkt verkrijgbaar zijn. Maar om de onbetwiste koningin van die groep te zijn en zo tegemoet te komen aan de specifieke behoeften van sommige mensen, creëerden zij de World Cup, een fiets van superlatieven, niet alleen in termen van technologie en imago, maar ook in termen van prijs. Hij is volledig origineel en volledig Duits in kwaliteit, ontwerp en fabricage.

Degenen die hem hebben uitgeprobeerd, zullen beamen dat het rijden ermee en het genieten van zijn kenmerken op de weg, of het nu gaat om country, cross country of de stad, een hoeveelheid plezier oplevert die net zo uitzonderlijk is als zijn exclusiviteit.

Tot de koolstofvezel elementen behoren een sterk, hoekig frame met fijn afgestemde profielen en industriële lagers in de draaipunten, evenals de stevige zesspaaks velgen met hun moderne design. De motorkap, het stuur en het zadel completeren het geheel. Deze set-up is de belangrijkste reden waarom de M1 19,3 kilogram weegt zonder accu, waardoor hij verbazingwekkend licht is, alleen te vergelijken met de Rotwild modellen en carbon modellen van Haibike of Bulls. Met de batterij van 880 wattuur loopt dit cijfer op tot 24,6 kilogram. Maar wat de ingenieurs aan gewicht inleverden, wonnen ze aan vermogen, waardoor de Spitzing Worldcup een van de weinige concurrenten ter wereld werd. De hoogwaardige afwerking van de kunsthars onderdelen en het elegante ontwerp van de elementen geven de fiets een gewoonweg prachtige "handgemaakte" uitstraling.

De lithiumkobalt-mangaanbatterij heeft, naast een spectaculaire vermogensafgifte, nog heel wat andere troeven in handen. De volledige oplaadtijd bedraagt iets meer dan drie uur, en in slechts één uur bereikt hij 80% van zijn capaciteit. Hij kan worden opgeladen terwijl hij op de motor is gemonteerd en zelfs zonder hem los te koppelen van het systeem en heeft geen geheugeneffect, zodat u hem op elk moment kunt opladen zonder te hoeven wachten tot hij helemaal leeg is. Bovendien haalt hij een indrukwekkende actieradius van 200 kilometer op vlak terrein. Al deze eigenschappen betekenen dat we een verbazingwekkende gebruiksklaarheid hebben.

Het centrum van de trapondersteuning is een zeer krachtige centrale motor (850 Watt vermogen en 120 Newtonmeter koppel), maar toch zeer compact (144 millimeter buitendiameter), mogelijk gemaakt dankzij het gebruik van de pen-ring transmissie, gepatenteerd door de ingenieurs van de groep. Uit tests van Sport Road Pedelecs-rijders bleek dat deze elektrische MTB op een 35,5 kilometer lang bergparcours een gemiddelde snelheid van 35,1 kilometer per uur haalde, met een gemiddelde trapondersteuningsverhouding van 1,59. Ook op een respectabele 57,8 kilometer over landwegen haalde de M1 een bewonderenswaardige gemiddelde snelheid van 36,7 kilometer per uur met een gemiddelde ondersteuningsverhouding van 2,34. Het gemiddelde vermogen op beide ritten bedroeg meer dan 400 watt, en op sommige punten meer dan 700 watt. Dergelijke resultaten ontlokten de testers het unanieme oordeel: "De M1 Sporttechnik zijn een als elektrische fietsen gecamoufleerd beest, dat ook zonder motor verrassend goed blijft".

Net zo fantastisch als de hierboven beschreven demonstratie van vermogen is het feit dat de onderdelen van het schakelsysteem en de ketting onder deze vermogens- en snelheidsparameters betrouwbaar hebben gepresteerd in de moeilijke enduro-omstandigheden. Dit is het resultaat van de kwaliteit die door de prestigieuze Japanse firma Shimano met zijn XTR 10- Rapidfire schakelsysteem wordt verzekerd, alsook van het gebruik van een hoogwaardige sensor die het schakelproces controleert en het systeem opdraagt om het motorvermogen tijdens het schakelen onmiddellijk en kort te verminderen.

Om het comfort van de rijder te garanderen tijdens het rijden met deze Rolls Royce in agressieve enduro-omstandigheden, is hij uitgerust met volledige vering, bestaande uit componenten van het ervaren bedrijf FOX. In het frame de Fox Float CTD schokdemper en in de voorvork de Fox Float 36 vering, beide met verschillende instelmogelijkheden vóór de rit om de dempingsreactie aan te passen aan de fysieke omstandigheden van de rijder en de geprogrammeerde route, en tijdens de rit op een eenvoudige manier om deze aan te passen aan het soort terrein of de werkelijke omstandigheden van elke route.

Al dit vermogen wordt doeltreffend tegengehouden door krachtige hydraulische schijfremmen op beide wielen van de Duitse firma Magura. Tegelijkertijd zijn ze gevoelig genoeg om de snelheid van de fiets te regelen met frequente en matige aanrakingen bij afdalingen en andere gelegenheden als dat nodig is. In het systeem is een remuitschakelfunctie geïntegreerd, waardoor de motor onmiddellijk wordt uitgeschakeld wanneer de remmen worden bediend.

Tijdens het rijden op deze snelle en sportieve racer (de ondersteuning is beperkt tot 75 kilometer per uur) in wisselende enduro-omstandigheden, zou het effectief coördineren van alle functies en mogelijkheden die ons ter beschikking staan, een ware hoofdpijn zijn. Het digitale display, dat de specialisten van TQ als boordcomputer op het stuur hebben geïnstalleerd, is nog zo'n technologisch juweeltje van deze elektrische MTB. Het verschaft ons informatie over de reis, zoals de afgelegde afstand, en over het functioneren van de fiets, zoals onder meer de laadtoestand van de accu. Het berekent ook onze persoonlijke prestaties voor ons, zoals gemiddelde snelheid, maximumsnelheid of resterende actieradius, afhankelijk van het oplaadniveau van de batterij en het gebruik van de assistentie op dat precieze moment.

De computer biedt een overvloed aan aansluitingsmogelijkheden. Als we bijvoorbeeld via Bluetooth 4.0 een hartslagsensor of een hartslagmonitor hebben, kunnen we onze lichamelijke conditie via het scherm van de elektrische fiets kennen. Als u uw smartphone aansluit, worden ook inkomende oproepen en sms-berichten weergegeven. We hebben de mogelijkheid om de reisgegevens op te nemen op onze laptop of mobiele telefoon om ze thuis te bekijken, en vele andere diensten die onbeperkt plezier bieden.

Schrijf uw eigen review
Alleen geregistreerde gebruikers kunnen reviews schrijven. Log in of maak alstublieft een account aan. inloggen of maak een account aan