EXPRESVERZENDING!
GELD TERUG GARANTIE
TOEGEWIJDE KLANTENONDERSTEUNING

Bulls

Bulls Bikes heeft er altijd naar gestreefd de constructie van ebikes niet te laten afwijken van die van conventionele fietsen, en dwingt zichzelf compromissen te sluiten en grote uitdagingen aan te gaan, zodat het resultaat net zo goed is.

Van laag naar hoog sorteren

Stieren Elektrische Fietsen

De Duitse elektrische fietsen van Bulls hebben een sterke intrede gedaan op de markt. Sinds 2010 ontwikkelt Bulls frames op basis van het ENDURACE LITE CONCEPT (ELC), waarbij bijzondere aandacht wordt besteed aan het rijcomfort en aan het zo laag mogelijk houden van het totale gewicht, zonder de optimale overbrenging van de trapkracht uit het oog te verliezen. Enerzijds is stijfheid essentieel, maar anderzijds is een zeer stijf frame niet erg efficiënt.

Alle BULLS frames zijn ontwikkeld op basis van dit concept, om onze kracht zo optimaal mogelijk te transformeren, met behoud van comfort door de oneffenheden zo goed mogelijk op te vangen. Vooral door de extra brede basis van de zitbuis en de liggende achtervorken dicht bij de wielas neemt het gebruik van de energie van de berijder exponentieel toe, waardoor de voortstuwingscoëfficiënt, die de zin van hun frame weerspiegelt, toeneemt, zodat de door de berijder gebruikte energie niet verloren gaat door op te gaan in een frame dat tordeert.

Als het op comfort aankomt, zijn de e-bikes van Bulls geen slakken. Het bredere en vlakkere ontwerp van de buizen in de liggende achtervork die de wielas omringen, bieden het extra comfort waarnaar we op zoek zijn en absorberen een groot deel van de onregelmatigheden van het terrein. Anderzijds maken de ovaalvormige buizen die door het frame lopen een snelle en korte compressie mogelijk, wat een efficiënte demping garandeert bij het rijden op oneffen terrein.

Het aantal fietsers dat een elektrische motor gebruikt om te komen waar ze nooit eerder gedacht hadden, blijft exponentieel toenemen, zo groot is de passie voor deze elektrische fietsen dat ze zelfs de sportwereld hebben bereikt. Op basis van de constante ontwikkeling die BULLS in de loop der jaren in zijn fietsen heeft doorgemaakt, zijn uitgebreide ervaring in de wereld van de wielersport in professionele competitie gedwongen om over te stappen naar de elektrische wereld, wie anders is in een betere positie om zo'n veeleisend publiek te leveren en tevreden te stellen als de gebruiker die op zoek is naar een elektrische fiets om de grenzen te verkennen.

Bulls Bikes elektrisch systeem

In de meeste van zijn elektrische modellen monteert BULLS centrale motoren van 250 W voor dagelijks gebruik, op gewone paden en wegen met slecht asfalt of in slechte staat. Dit geldt vooral voor de Hardtrail-modellen, die voor dit soort terrein zijn ontworpen zonder dat het mountainbikes zijn. De Hardtrail-modellen hebben een zeer laag gewicht in vergelijking met andere modellen en zijn, samen met de 250 watt aan stuwkracht, bijzonder leuk om op elk terrein te rijden. Carbon e-bikes zijn vooral nuttig voor steilere hellingen. In tegenstelling tot een conventionele fiets wordt het beklimmen van een heuvel op een stieren e-bike iets speciaals, dat er nog steeds is als je aan de afdaling begint.

Wanneer de helling en het terrein zelf veeleisender worden, is het tijd om de BULLS elektrische ALL-MOUNTAINs tevoorschijn te halen, die voorzien zijn van volledige vering, waardoor het extra gewicht dat het elektrische systeem met zich meebrengt, veel efficiënter wordt gecompenseerd. Dankzij het dubbele veersysteem met een veerweg van 120 millimeter kom je zonder het te merken over elke hobbel of kuil heen. Zijn 250w centrale motoren zullen u ten allen tijde ondersteunen.

De BULLS Cross Electric serie is wat we nodig hebben als het niet onze bedoeling is om steile hellingen te beklimmen en we op zoek zijn naar meer sportieve emoties, ze zullen ons overal vergezellen, maar waar de Bulls Cross elektrische fietsen echt perfect presteren is door de dagelijkse jungle, ze worden geleverd met dezelfde centrale motoren of mid.drive BOSCH 250w, hoewel niet alle modellen de BOSCH motoren monteren, anderen, zoals we later zullen zien, monteren BROSE systemen. Om deze motoren aan te drijven, beschikken de elektrische fietsen van Bulls over accu's van maximaal 750 wattuur, die volgens BULLS worden gegarandeerd, afhankelijk van de wijze van gebruik.

Stieren en BROSE motoren

BROSE elektrische systemen bieden maximale prestaties met minimaal geluid.

Brose, als wereldwijde fabrikant van elektromotoren met eenheden van 250 watt tot 500 watt, garandeert dat de systemen vele jaren perfect zullen werken. Wat ons zonder twijfel het meest bevalt aan deze nieuwste modellen die Bulls voor 2016 op de markt brengt, is de opname van de BROSE elektrische systemen.

Vanaf het allereerste begin zijn de door Bulls gemonteerde BROSE elektrische systemen gericht geweest op de fabricage van een state-of-the-art elektromotor, met name door zich te concentreren op de aanpassing van de elektromotoren in de frames.

BROSE begon de productie van hun motoren in 2010, al in 2011 presenteerden ze hun eerste ebike prototype, de serieproductie motor begon in 2014, hun meest gebruikte motoren zijn 250w en 500w die een verbazingwekkende 90 Newton Meter bereikt, ongelooflijk voor zo'n kleine motor, beide draaien op 36 volt.

De werking van de BROSE motoren is zeer vergelijkbaar met die van Yamaha en anders dan die van Bosch, de Brose motor kan op drie verschillende manieren worden ingebouwd.

De Brose middenmotor biedt te allen tijde perfecte trapondersteuning. Dankzij zijn hoge koppel kan hij agressief zijn wanneer dat gewenst is, tegelijkertijd stil en vooral trillingsvrij, de 250 watt eenheid geproduceerd in Berlijn doet zijn werk meer dan goed met een acceleratie van maximaal 90 Nm. De motor weegt slechts 3.600 gram en integreert zich perfect in het frame, waardoor zelfs het beste zwaartepunt wordt verbeterd, net als alle andere mid.drive of mid.drive motoren.

De oplaadbare batterij met 750 wattuur en tot 950wh is een van de krachtigste in vergelijking met andere elektrische systemen. Steeds meer mountainbikers zullen zich afvragen wat hen met zo'n snelheid heeft ingehaald, vooral op de hellingen. Volledig geïntegreerd in het frame, is de voeding van de BROSE unit onzichtbaar voor het blote oog. Als u denkt dat dit meesterwerk van technisch ontwerp invloed heeft op de prestaties, hebt u het mis: met 750 wattuur hebt u lang plezier.

Net als de andere onderdelen van de BROSE-eenheid, is ook het digitale display onopvallend en functioneel. De centrale besturingseenheid is verwijderbaar en informeert de bestuurder te allen tijde over de belangrijke gegevens die moeten worden weergegeven.

Voor degenen die niet bekend zijn, even een korte introductie: MAX BROSE is in 1908 met zijn bedrijf begonnen en is uitgegroeid tot een wereldwijd succesverhaal met meer dan 24.000 werknemers. De geschiedenis van Brose wordt gekenmerkt door visie, sterke ondernemerswaarden en een vastberadenheid om te slagen.

Stieren en BOSCH motoren

Afgezien van de Brose-motoren presenteert Bulls een complete lijn onder de naam SONIC met de nieuwe Bosch Gen4-motoren met een stuwkracht van 85 Newton Metro en een energieke en krachtige vermogensafgifte.

Zij bieden e-bikes met stijlvolle en geavanceerde frames, waarvan vele in carbon.

Stieren en Shimano Step motoren

Zowel de Brose, Bosch Performance CX als de Shimano Step motor zitten op dezelfde plaats in het frame, en de motor speelt ongetwijfeld een zeer belangrijke rol in de verdeling van het gewicht en de krachtsverhouding. De centrale motor bevindt zich in het laagste deel van het frame, waardoor het frame een extra gewicht krijgt dat het voorheen niet had, waardoor het zwaartepunt van het frame en de hele assemblage wordt verlaagd. Stel je voor dat je op volle snelheid over een steile wortel rijdt die uit de grond steekt, als je er met je voeten op beide pedalen overheen rijdt en over de hobbel springt, verschuift ons zwaartepunt omdat ons gewicht verschuift, maar als de motor zo dicht mogelijk bij de grond zit, waardoor de hele assemblage dat extra gewicht heeft, zal het veel gemakkelijker zijn om de controle over de motor terug te krijgen en de stabiliteit te behouden.