- 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
AllMtn 6
Specificaties
Elektrisch systeem |
|
---|---|
Motor | Yamaha, PW-X2 |
Motor Type | Central |
Motorkracht | 250W, 80 Nm |
Maximaal ondersteuning | 25 km/h |
Accu | Yamaha |
Baterij type | Li-Ion |
Batterij capaciteit | 600 Wh |
Display | Yamaha, Side Switch, 1.7" LCD, 7 functions |
Frame |
|
Kleuren | Gris / Verde |
Frame | Haibike, XDURO AllMtn i600 |
Frame Materiaal | Carbon |
Schokken |
|
Vork | FOX, 38 Performance, Air/oil, Travel= 160 mm, Aluschaft 1 1/8 - 1 1/2" tapered, 15 x 110mm thru-axle Boost |
Achtervering | FOX, Float DPS Performance EVOL, Air, 65.0 mm, 25 x 8mm 25 x 8mm |
Versnellingen |
|
Versnellingen | 12 Speed |
Derailleur | Sram, GX Eagle |
Shift Lever | Sram, GX Eagle, Trigger switch, 12 Speed |
Trapas | Integrated in the motor |
Crankstel | Biela: Haibike Components, The Crank ++, Aluminium<br>Plato: Sram, X-Sync 2 Eagle, 38 teeth |
Cassette | Sram, Eagle PG1230, 11 - 50 teeth |
Ketting | Sram, SX Eagle |
Remmen |
|
---|---|
Remmen | Rear: Magura, MT5, 203 mm, 4-piston disc brake<br>Front: Magura, MT5, 203 mm, 4-piston disc brake |
Rem hendel | Magura, MT5 HC-lever, Aluminium |
Remschijven | Rear: Magura, MDR-C 203 / Front: Magura, MDR-C 203 |
Wielen |
|
Velgen | Rear: Rodi, Tryp 35, Aluminium, with eyelets, hollow rim<br>Front: Mavic, E-XM 430 |
Banden | Rear: Maxxis, Minion DHR II, 71-584, 27.5" x 2.8"<br>Front: Maxxis, Minion DHF II, 63-622, 29" x 2.5" |
Spokes | Sapim, Leader, Black |
Voorwielnaaf | Haibike Components, The Hub ++ , 6-bolt standard |
Achter hub | Haibike Components, TheHub ++ Steckachse 12x148, 6-bolt standard |
Stuur en zadel |
|
Stuurpen | Haibike Components, TheStem 2, A-head, Bar bore: 31.8 mm |
Stuur | Haibike Components, TheBar +++ Gravity , 780 mm |
Headset | Acros, BlockLock , Aluminium |
Handvat | Haibike, MTB grips |
Zadel | Selle Royal Vivo 1216HRN |
Zadelpen | Haibike Components, Dropper-Post Remote 31.6, Aluminium, Telescope |
Accessoires |
|
Pedalen | Freeridepedal , Aluminium, with Reflector, |
Maten en Gewichten |
|
Maximale lading | 120.0 kg |
Haibike All Mountain 6.0 2021
BESCHRIJVING All Mountain 6
De Xduro All Mountain 6.0 is, zoals de naam al zegt, een uitstekende high-end eMTB, klaar om ons te laten genieten van ingewikkelde off-road tochten met veel kracht, goede stabiliteit en het grootst mogelijke comfort. Hoogwaardige componenten en technologisch niveau worden gecombineerd met een extreem bestendig XDURO AllMtn i600 carbon frame met uitstekende rijeigenschappen en gekenmerkt door de dubbele buiging van zijn carbon buizen.
Deze ebike is ontworpen voor all-mountain rijden en presteert goed op agressievere afdalingen en meer Enduro-achtige afdalingen, terwijl hij tegelijkertijd uitstekend presteert op beklimmingen. Een van de belangrijkste elementen om dit doel te bereiken is de volledige vering, met componenten van FOX. De FOX-voorvering, 38 Performance, lucht/olie, met 160 mm veerweg, is uitgerust met een beproefde en betrouwbare schokdemperregelaar. Een gemakkelijk bereikbare keuzeschakelaar op de vorkkroon stelt ons in staat om de compressie bij lage snelheid op elk moment aan te passen. Bovendien kan de demping worden aangepast aan de terreinomstandigheden en de voorkeuren van de rijder. Door de handmatige dempingsregeling in te stellen, worden de ingaande en uitgaande demping aangepast om een rustiger rijgedrag te verkrijgen, afhankelijk van de werkelijke kenmerken van elk individueel rijpad. Wanneer de wegomstandigheden het gebruik van de vork niet vereisen, kan deze gemakkelijk worden geblokkeerd.
De FOX achterschokdemper, Float DPS Performance EVOL, Air maakt onze rit comfortabeler en soepeler, zweeft door diepe hobbels en verandert extreme trails in begaanbare paden. De progressiviteit is meer gecontroleerd vanaf het midden van de travel, een gevoeligheid die zorgt voor een goede initiële absorptie maar niet voor een bottom-out aan het einde. Het chassis is klein, maar heeft de duurzaamheid en instelbaarheid die nodig zijn voor zware elektrische mountainbiketochten of epische crosscountry.
Het geheim van deze schokdemper is de EVOL (Extra Volume), waarmee de nieuwe negatieve luchtkamer met een groter volume wordt aangeduid, die zorgt voor een soepelere en snellere eerste inschakeling, waardoor de harde reactie bij de eerste schok, die gebruikelijk is bij andere soortgelijke schokdempers, wordt vermeden. Met de drie voorgeprogrammeerde standen Open/Medium/Firm kunnen de prestaties van de rugleuning aan de wegomstandigheden worden aangepast.
Een andere sleutel tot het comfort aan boord van de All Mountain 6.0 is de soepele en snelle Dropper-Post Remote 31.6All Mountain telescopische zadelpen, waarvan de veerweg wordt geregeld via een op het stuur gemonteerde hendel. Het is sterk en schokabsorberend.
Wanneer het er hard aan toe gaat op het parcours, wordt ondersteuning geboden door het PW-X2 elektrische systeem van Yamaha, dat met zijn 250 watt vermogen en 80 Newtonmeter koppel een natuurlijk en responsief gevoel biedt aan diegenen onder ons die op zoek zijn naar het sportievere en krachtigere aspect van MTB, waardoor onze mogelijkheden worden vergroot. Het is de krachtigste Yamaha-motor op de markt en een van de meest efficiënte.
Een batterij van 600 wattuur voedt het systeem met buitengewone efficiëntie via het Battery Management System (BMS). Het BMS beschermt de batterij ook tegen overladen en andere storingen. Hij weegt slechts 4 kilogram, wat, in combinatie met zijn plaats op de onderbuis, de wendbaarheid van de fiets aanzienlijk verbetert. Bovendien geniet hij van de voordelen van lithiumbatterijen: een lage zelfontladingssnelheid en geen geheugeneffect, en kan hij op elk moment gedeeltelijk worden opgeladen zonder de levensduur van de batterij te beïnvloeden.
De Intu Yamaha, zijschakelaar, 1,7" LCD-boordcomputer met 7 functies heeft twee hoofdfuncties: bediening van de parameters van het elektrische systeem en weergave van ritinformatie, waaronder afstand, tijd en snelheid. Het bedieningspaneel maakt volledige toegang tot de computer en afstandsbediening van de functies mogelijk, waarbij onze handen aan het stuur blijven om de veiligheid tijdens het rijden te bevorderen. Het display heeft een indeling die het mogelijk maakt om in één oogopslag op de hoogte te zijn van alle functies.
Rijdend op de Maxxis Minion DHF II 63-622 banden, 27,5" achter en 29" diameter en 2,5" breed voor, rijden we snel en gripvast op verschillende soorten terrein. Ze hebben een hoge duurzaamheid op proefritten en hun grote, afgeronde en flexibele karkas biedt een allround prestatie in wisselende all-mountain omstandigheden. Bovendien zijn de banden op deze ebike in de maatcategorie 63-622, waarvan het extra luchtdrukvolume en het grotere grondcontactoppervlak zorgen voor grip en comfort tijdens het rijden. De stevige Mavic E-XM 430 velgen zijn bestand tegen de ruige omstandigheden van de Enduro. Uitstekende schoenen voor een van de beste Haibike bergmodellen voor 2021.
De onderdelen van het schakelsysteem zijn Sram, type Sram, GX Eagle, die 12 versnellingen levert. Hij biedt soepele en dynamische MTB-prestaties en nodigt uit om te rijden waar je maar wilt, zodat je efficiënt blijft trappen. Hij heeft een grote duurzaamheid en optimale prestaties, zijn technologie verbetert de kettingbinding zelfs op het meest onstabiele terrein. De omschakeling is snel en betrouwbaar en wordt met minimale inspanning uitgevoerd. In één woord: robuustheid en betrouwbaarheid op de moeilijkste wegen.
Om de All Mountain 6.0 veilig en efficiënt te berijden, zorgen de jongens bij Haibike voor veel remkracht via hydraulica met onderdelen van het Duitse Magura. Op het voorwiel zijn ze van het type MT5 met vier zuigers, met een enorme schijf van 203 millimeter diameter op beide wielen. De hendels hebben een HC design hendel, korter dan de hendel op vorige modellen, en ook aanzienlijk sterker. Het is veel aangenamer te bedienen met één of twee vingers en kan dichter bij het stuur worden geplaatst. We genieten ervan terwijl we met de vingertoppen de motor onder controle houden bij kort en soepel remmen of evenzeer wanneer de nood tot hard remmen dwingt, terwijl in alle gevallen de modulatie zodanig is dat de grens tussen remmen en blokkeren voelbaar ruim is.